logoInloggen
Header image
Trainershandleidingen Deze pagina bevat een aantal handleidingen over het geven van training en het coachen van wedstrijden.

De inhoud richt zich vooral op de F, E en D jeugd en is afhankelijk van het onderdeel ook geschikte voor oudere teams.
Het coachen van een wedstrijd Deze handleiding beschrijft wat je als coach tijdens en rondom een wedstrijd kunt doen om je spelers zo goed mogelijk te begeleiden.
Kenmerken van een succesvolle oefening Er is een oneindig aantal oefeningen die je op je training zou kunnen doen, maar niet alle oefeningen zijn even succesvol. In deze handleidingen de kenmerken van een succesvolle oefening.
Training geven in stappen Vier stappen voor jou als trainer om de training succesvol voor te bereiden en uit te voeren: Voorbereiden, materiaal klaarzetten, oefeningen uitleggen en aanwijzingen geven.